Het nieuwe werken

field mobility“Toen ik bij een papiergroothandel in de verkoop binnendienst zat, had je altijd verschillende vertegenwoordigers die allemaal op hun eigen manier te werk gingen. Sommigen hadden gewoon memo velletjes waar een order op werd genoteerd. Anderen gebruikten keurig de voorbedrukte ordervellen om te noteren wat de afspraak met de klant was. Zo had iedereen zijn eigen manier, er was er zelfs één die een memorecorder gebruikte om zijn gedachten in te spreken. Het nadeel was altijd dat hij de memorecorder ook gebruikte voor zijn andere gedachten en er dus veel ruis op de lijn kwam.”

Herkenbaar?
Nu leven we tegenwoordig in een tijd dat dit allemaal anders moet kunnen. Informatie is online iedere minuut op elk gewenst moment beschikbaar. Als bedrijf is dat een behoorlijke verandering en eigenlijk verwachten de mensen in uw organisatie niets anders van uw Dynamics AX ERP-systeem. Vooral de mensen die langs de weg zitten, zouden graag nog even, als ze besluiten nog een uurtje over te hebben om die ene klant spontaan te bezoeken, de informatie direct beschikbaar hebben. Hoeveel klachten heeft die klant gehad? Wat is het openstaande bedrag? Welke offertes heb ik gescoord en welke niet? Wat was zijn omzetgroei of –afname over de laatste drie jaar? Gewoon vragen die uw mensen kunnen hebben als ze bij een klant naar binnen willen stappen.

Is dit dan mogelijk? Kunnen mijn mensen echt als ze langs de weg zitten deze informatie krijgen? Ja, dat is mogelijk. Zelfs langs de weg of bij de klant op kantoor kunt u over deze informatie beschikken. U kunt goed voorbereidt bij een klant naar binnen stappen en hem confronteren met informatie. Veel bedrijven maken nog geen gebruik van deze mogelijkheden. Een stukje onbekendheid, een stukje angst voor het op straat komen van uw informatie, een stukje angst voor de hoge kosten, een stukje.. Ach, ik kan nog een heleboel argumenten noemen om dit niet te doen, maar eigenlijk is het simpel. De mogelijkheden zijn er, het is alleen de manier waarop uw bedrijf dit gaat gebruiken. U zult zien dat er veel mensen binnen uw bedrijf staan te trappelen om op deze manier bij de informatie te kunnen en een klant te kunnen benaderen met gefundeerde informatie. Welkom bij het nieuwe werken.

This entry was posted in Commercieel Directeur and tagged , , , . Bookmark the permalink.